A világ az internetbe fog beledögleni

Az internet megkönnyíti az életünket. Otthonról, sokkal gyorsabban tudom az ügyeimet intézni. Most éppen jegyet szeretnék venni a Millenáris egyik rendezvényére.

Ehhez régebben végig kellett olvasni a Pesti Műsort, aztán elmenni a Millenáris pénztárába megvenni a jegyeket. Bár ez nem túl nagy gond, hiszen hetente azért járok arrafelé, de az internet korában mégiscsak sokkal egyszerűbb minden.

Csak beírom a kedvenc böngészőmbe, hogy http://millenaris.hu, rákeresek az adott eseményre és már veszem is a jegyet (tex vagy jegymester nem forgalmazza).

A weboldalukon rögtön egy kis meglepetés fogad: aláhulló, megjeleníthetetlen képecskék placeholderek serege fogad. Frissítésre már sikerül megjeleníteni a hópihéket – mert a képek azok voltak -, de később még megismétlődött a jelenség.

A kezdőoldalon egyből ott egy link a jegyvásárlásra. Sajnos csak regisztráció után lehet vásárolni, de sebaj, megyek a regisztrációra.

Kitöltöm a formot és elküldöm. Ekkor kapok egy olyan hibaüzenetet, amit még soha korábban: a regisztrációs web rossz jelszót adott meg a regisztrációs email kiküldésekor használt mailboxhoz. Azaz nem én, hanem ők nem tudják a jelszavukat.

Kisvártatva újra próbálkozom. Most azt mondja, hogy ilyen email című felhasználójuk már van (1). Adok egy másik email címet. Ekkor azt mondja, hogy ilyen névvel korábban már regisztráltak (1). Semmi gond, megyek az “Elfelejtettem a felhasználónevemet” linkre és megadom azt a – saját – email címemet, amire szerinte korábban már beregisztrált valaki. Ekkor ismét a saját, rossz jelszavára panaszkodik.

Ezzel a kör bezárult. Hívom a központi számukat. Automatikus rendszerük van, mert náluk már minden az interneten működik (nem igaz). Végülis kiválasztom a pénztár mellékét (kettes gomb). Várok. 10 percet csöngetem, de nem veszik fel. Rákeresek a weboldalukon és ott látom, hogy a pénztár csak délután 2 és 5 között van nyitva.

Adok nekik még egy esélyt és délután háromkor (merthogy kettőkor még tuti nem lesznek nyitva) felhívom őket, de nem tudom, hogy mit várok a telefontól: a mail kliensük jelszavát a pénztáros néni úgysem fogja átállítani a webalkalmazásban.

Személyesen kell bemennem, mert most már minden sokkal egyszerűbb és a délelőttömet értelmes dolgokra tudom fordítani, mint pl. erre itt.

P.S.: A történet másik vetülete az, hogy ma már boldog-boldogtalan programozhat, akár készpénzfizetéssel kapcsolatos funkciókat is. A megbízók meg olyan szegények, hogy üzemeltetésre már nem marad pénz. Pedig, ha a pénztár – nyilván az internetes vásárlási lehetőség miatt – nincs nyitva, akkor még annyi bevétel sem lesz, mint régen, a fapados világban volt.

1) Nem igaz.

Reklámok
Kategória: Általános
Címke:
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s