A tájékoztatásról

Csütörtökön mondhatni szerencsésen megúsztuk a szabadban éjszakázást.

16 órakor indultunk Budapestről az m7-es irányába Balatonfüredre. Tudtuk, hogy a Dunántúlon esik a hó, ezért folyamatosan hallgattuk a rádiót (tipikusan info és mr1). 22:45-re értünk haza és amíg úton voltunk, az egészkor tartandó közekedési hírek többször is elmaradtak a március 15-tel kapcsolatos megemlékezések miatt.

Az útinform.hu redirektált a közút weboldalára, ami egy egy fapados linkkel elirányított az útinform nevű aloldalára, ahol a baloldali kép egy link volt az útinformra. Ott egy lista jött be a balesetekről, lezárásokról, de a részletes adatokat tartalmazó oldal már szerver oldali hiba miatt nem jött be.

Visszatérve a rádióra, annyit mondtak be, hogy a zala megyei szakaszt lezárták, mert délelőtt(!) kb. 40 autó ütközött és hogy Martonvásárnál a lefelé menő forgalmat leterelik az m7-esről.

  • Azt, hogy Szabadbattyánnál baleset történt, csak az internetről tudtuk meg. Hogy mikor, azt még onnan sem.
  • Azt, hogy Polgárdi és Szabadbattyán közötti baleset miatt miért a tőle közel 40(!) kilométerrel és legalább két kijárattal előbb lévő Martonvásárnál terelnek le minket, nem tudtuk.
  • Azt, hogy meddig tart a leterelés, és hol lehet visszamenni az autópályára, nem tudtuk.
  • Azt, hogy a 7-es úton, ahová letereltek minket, kamion fordult keresztbe, nem tudtuk.

A 7-es úton totyogtunk több mint egy órát, majd Kápolnásnyék felé visszamentem az m7-es irányába (hiszen nem tudtam, hogy meddig tart az útzár). Az autópályán VOLT forgalom, de a rendőrök lezárták a balaton felé a felhajtót. (Ekkor kellett volna hazamenni Budapest felé.)

Visszamentünk a 7-esre és megkerültük a Velencei tavat délről. (Közben lepisiltünk egy tuját a MOL kútban, elnézést!) A székesfehérvári felhajtó előtt 2,1 km-rel teljesen beállt a forgalom, 1 órát álltunk egy helyben. Közben semmi hír, hogy mi van előttünk. Ekkor már 20:30 volt. Nem mondták be, hogy az m7-es bármilyen irányban le lenne zárva és azt sem mondták be, hogy Tolna és Veszprém megyében teljes útzárat rendeltek el. Ezt később, egy rendőrtől tudtam meg.

Végül úgy döntöttem, hogy a wellness hétvégének annyi, megfordultam és a 7-esen és ismét megkerültem a tavat, majd a kápolnásnyéki felhajtónál pár pillanattal a lezárás előtt felhajtottunk Budapest felé. Onnét már sima volt az út.

Pintér úr vádjait egyébként visszautasítom, mert az útra jól felkészültünk: vittünk magunkkal hólapátot, termoszban forró teát, 2 pokrócot, polár pulcsikat, ennivalót, 1 karton vizet és téli gumink is volt.

Kérdéseim:

  1. Ahogy láttam, olvastam: a baleseteket mindenhol kamionok okozták. A délelőtti zalai balesetet követően – tudva azt, hogy a front onnét kelet felé halad – miért nem tiltották be azonnal a kamion forgalmat?
  2. A közszolgálati és országos rádió miért nem ezzel foglalkoztak a március 15-ei anekdotázás helyett, amelyet egyébként minden évben meghallgathatok?
  3. Miért 40+ km-rel korábban tereltek le minket? Ha beengednek volna Székesfehérvárig, akkor sokkal több lehetőségünk nyílt volna, nem ragadunk be a 7-es útra.
  4. A rendőrök miért nem engedtek fel egy olyan autópályára, ahol szemlátomást van forgalom?

Arra is kíváncsi lennék, hogy ha az augusztus 20-án történt viharok miatt be lehetett perelni a kormányt és a katasztrófavédelmet a tájékoztatás hiányosságai miatt, akkor most is lehet-e?

Köszönöm,
Z

Reklámok
Kategória: Általános
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s