How to add hyperlinks to Outlook Contacts to an Excel cell?

I wanted to create an Excel list of my colleagues and needed a column, preferably the one that contains their name, to be a hyperlink to their Outlook contact card.

It turned out to be a non-trivial task, but finally, I found a solution so let me add it here:

  1. You’ll need
    1. An Excel sheet with a column filled with the names of your contacts.
    2. Outlook with all your contacts added.
    3. A new OneNote page.
  2. Go to Outlook and open your first contact.
  3. Find and press this button: Outllok contact OneNote button
  4. Select the OneNote page you want the link to this Contact inserted.
  5. Go to that OneNote page, select the “Link to this Outlook item”, press right click and select “Copy link”.
  6. Go to Excel, select the name, press right click, go to Add link and paste the link you copied form OneNote. It will look something like this:

“onenote:outlook?folder=Contacts&entryid=” folowed by a very long GUID

Now, when you click onto that Excel cell, the Outlook contact card of the given person will open.

Reklámok
Kategória: Általános
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s